Sunday, July 15, 2007

15 Ιουλίου 2007




Σαν σήμερα, 15 Ιουλίου 1974, η ένοπλη ομάδα, γνωστή με το όνομα ΕΟΚΑ Β, επιτίθονταν στο προεδρικό μέγαρο εναντίον του προέδρου Μακαρίου. Το πραξικόπημα που έφερε την εισβολή. Η εισβολή που έφερε την κατοχή, το ξεριζωμό, τους πρόσφυγες ... ...
Κι ίσως εγώ να μην έχω ζήσει τίποτα από όλα αυτά αλλά έχω μάτια και βλέπω, έχω νου και κρίνω το σήμερα.

Τις προάλλες μιλούσαμε με τη μητέρα μου και τον αδελφό μου για τα κατεχόμενα και το "άνοιγμα της πράσινη γραμμής" που επιτρέπει σε ελληνοκύπριους και τουρκοκύπριους να επισκέπτονται τα σπίτια και τους τόπους τους (γιατί ναι, πολλοί είναι και οι τουρκοκύπριοι πρόσφυγες). Το θέμα της συζήτησης αφορούσε στο κατά πόσο "πρέπει" να περνάμε στην άλλη πλευρά. Μιλούσαμε για την άθλια κατάσταση που επικρατεί στα κατεχόμενα, για όλους όσους τα επισκέπτονται, εννοούσαμε και τη δική μας θλίψη όταν είδαμε το χωριό του πατέρα μου. Μιλούσαμε επίσης και για όλους αυτούς τους "πατριώτες" που βροντοφώναξαν το "ΟΧΙ" στο δημοψήφισμα συμπληρώνοντας "εγώ με τους βρωμότουρκους δεν ζω" αλλά και "αν μου έδιναν τώρα αυτή τη στιγμή τα χρήματα της αποζημίωσης και όχι μετά από 10 χρόνια, να ξεχρεώσω τα δάνεια μου, θα έλεγα ΝΑΙ". Για τους άλλους "πατριώτες" που επισκέπτονται συχνά πυκνά τα καζίνα της Κερύνιας χαλώντας τα λεφτά τους και επιστρέφουν γεμάτοι με προϊόντα αγορασμένα φτηνά από τα κατεχόμενα.


Δεν είμαι εναντίον όσων επισκέπτοντα στα κατεχόμενα. Αν με ρωτήσεις θα σου πω πως επιβάλλεται, ιδίως σε άτομα της ηλικίας μου που δεν έχουμε ζήσει αυτούς τους τόπους, να τους επισκεφτούμε. Γιατί εκεί είναι ένα μέρος της αρχαίας και σύγχρονης ιστορίας μας, των θρύλων μας, της έμπνευσης των ποιητών και των ζωγράφων μας, των ατελείωτων αγώνων μας για ελευθερία. Αλλά είναι επίσης ένα μέρος από την κατάντια μας, την προδοσία μας, την αδιαφορία μας ! Αυτό είναι που οφείλουμε να θυμόμαστε περισσότερο από όλα αλλά, δυστυχώς, αυτό είναι που με τόση ευκολία ξεχνάμε...

3 Comments:

At 16/7/07 1:26 AM, Blogger αθεόφοβος said...

Δεν ήταν μόνο η ΕΟΚΑ Β΄ήταν από πίσω η χούντα των Αθηνών και ο Ιωαννίδης.
Όσο για το ΟΧΙ ήταν δικαίωμα του καθενός να ψηφίσει ότι θέλει αλλά από αυτούς που υποστήριζαν το ΟΧΙ κανένας δεν εβγαινε ευθαρσώς να πεί συγχρόνως ότι δεν θέλω να ζήσω με τους Τούρκους και ότι το νησί πρέπει αναγκαστικά να χωριστεί.
Θέλαν και την πίτα όλοκληρη και τον σκύλο χορτάτο...

 
At 20/7/07 9:54 AM, Blogger ΔΙΟΝΥΣΟΣ said...

Μη τρελλαθούμε παιδιά, με ναι στο σχέδιο Ανάν και Ταλάντ συμπρόεδρο στην άλλη Κύπρο που θα προέκυπτε, πόσα "φιλικά ματσ ποδοσφαίρου" θα επέτρεπε ο Μπουγιακανίτ για τη χώρα που σήμερα λέγεται Κυπριακή Δημοκρατία. Κανένας δεν σας υποχρεώνει τα αγνά ιδανικά σας να τα συμψηφίζετε με λαμόγια καζινάδες τυχάρπαστους που μπορεί να το παίζουν και ...πατριώτες.

 
At 20/7/07 11:25 AM, Blogger iris said...

ΑΦενός αυτοί οι τυχάρπαστοι "πατριώτες" είναι πολλοί. Και ειλικρινά ντρέπομαι. Όσο για τα "αγνά μας ιδανικά" πολύ φοβάμαι πως δεν είναι τόσο αγνά. Και είναι αυτό που με πονά πιο πολύ τέτοιες μέρες.

Προσωπικά στο δημοψήφισμα απείχα συνειδητά γιατί δεν ήθελα ούτε ΝΑΙ να πω αλλά ούτε και το ΟΧΙ να συμψηφιστεί, όπως πολύ σωστά λες, με τους φανατικούς εθνικιστές που κατά τη γνώμη μου χειροτερεύουν τν κατάσταση.

 

Post a Comment

<< Home